-=README=-

пятница, 12 октября 2012 г.

FFXIII-3: Return of the Jedi

На Котаку куча говна, переговняемого говнарями.
'A battle with destiny,' which is a theme at the root of the Lightning Saga, becomes a heavier burden on their shoulders as more events and people are sacrificed with each installment. By spending three games to depict their stories, I'm hoping that they are released from what binds them to their destinies, and they will get to see an end filled with a true sense of hope.
Фраза "I'm hoping that they are released from what binds them to their destinies" здесь особенно замечательна. Да, я тоже надеюсь, что какой-нибудь благородный паладин вспорет зловонное брюхо злодея Мотому, привязывающего несчастных долбогероев к таким незавидным судьбам и приносящего кучу людей в жертву with each installment.
We are picturing the streets and alleys of London around the time of the Industrial Revolution, near the end of the century.

Нет, ребят. Это не Лондон, это пиздец.
"Шахматный пол — это точно ку-ку, досвидос"

А ещё лого.

We revamped the title logo because we wanted to convey the 'newness' of this installment. Traditionally, the Final Fantasy series logo can be characterized by a delicate, yet bold illustration that is placed within the logo. However, this time our intention was to present a newness using an emblem with sharp edges and a symmetrical design.
"And so there is no relation to Skyrim whatsoever," added Kitase.
Rrrrrrrriiiiight.

Абе, дизайнер боевки, продолжает вопрос о "понатырили тут":
I'm afraid I have never played The Legend of Zelda: Majora's Mask, and so I won't be able to explain the difference. However, based on my past experiences with The Legend of Zelda titles, the motif may happen to seem similar, but I believe the two titles are nothing like each other. While we create a livelier atmosphere through elements such as the town and its inhabitants with our titles, the Zelda games have a simple yet polished design. If by some chance the mechanics turn out to be similar, I'm sure it will be a completely different impression.
 Нет, ну вы только зацените, как у него подряд идет:

  • я не знаю Зельды, не могу сравнивать
  • у нас ничего похожего на Зельтду ваще
  • у нас атмосфера поживее будет из-за таких элементов, как ГОРОДА и их ОБИТАТЕЛИ (в Зельде, надо думать, этих ЭЛЕМЕНТОВ нет)
  • в Зельдах простенький но очень отполированный дизайн (а раз у нас нихуя подобного, то надо ждать кластерфака неработающего говна, очевидно)
  • если мы что-то и спиздим из Зельды, впечатление от этого будет другое (ну, естественно, от вашего куска говна будет впечатление соответствующее)
И Китасе просто добивает: 
What I think is the best part of working on Lightning Returns: Final Fantasy XIII is that I was able to take part in a trilogy with the same characters, worldview, and game engine.
What a load of bull.
Это не адекватная трилогия ни разу.
Там персонажи не одинаковые никоим местом (Светки не было в 13-2, а кроме нее в ЛР никого больше быть не может из старых).
Worldview? Ты вконец ёбнулся утверждать, что там один и тот же worldview? dfasjasjghdadasgdgaskdgasdjgasjdkg

Ну и даже в котакувских комментах Китасе уже сравнивают с Джорджем Лукасом. Поделом пидриле.