четверг, 4 октября 2012 г.
motomu toriyama eats shit and doesn't afraid of anything
На vg247 появилось интервью с Ториямой (хреновое интервью, как я уже пожаловался его автору), из которого можно парочку любопытных цитат все-таки выделить.
Вот, например, он говорит, что раз уж было решено убить Айрис, "I decided to dedicate my efforts to depicting Aeris in as appealing a way as possible, so that she would become an irreplaceable character to the player in preparation for that moment.”
Я думаю, можно смело записывать это в большой список ториямовских фэйлов (который мне еще предстоит составить): Айрис как привлекательного и незаменимого персонажа маааало кто вспоминает.
Также Торияма подтверждает, что Китасе позволял всем ивент-планнерам творить черте что, и что действительно был вырезан момент с "Cloud’s allies from Avalanche merging into Cloud like the party characters did".
Про линейность фф13 говнарь несет совершенно невыносимую PR-ебень: "The core concept behind Final Fantasy XIII was that it would be story driven, and great importance was placed on making sure that anyone would be able to enjoy a high quality game experience to the same level. With game design there is always an aspect of cutting away at some features while expanding on others. I do not think we will use exactly the same design in the next games we make, but we managed to achieve a quality that could only be realised with Final Fantasy XIII, so I think there were many positive aspects to it too".
Ни капли, блядь, сожаления или раскаяния. Ну, и совершенно невыносимое - про Извращение Молнии: "As this is the third title on the current generation hardware it will also be the most complete and polished game in the Final Fantasy series".
Подписаться на:
Сообщения (Atom)