- ff2: "dull story"
- ff9: "classic visuals, and a story about a crystal"; "Sephiroth-wannabe villain Kuja"
- фф1 выше, чем 2, 3, 9 и 5
- фф12 на ступеньку выше, чем фф1
- ff12: "While the game is well-executed and adheres closely to a clear vision for its design, that vision is too broad and undirected for it to contend with the heavy hitters on this list"; "Fran and Balthier are there to save the day"
- ff13: "my favorite battle system of any Final Fantasy title, hands-down. Instead of micromanaging individual actions, you have the satisfaction of guiding the flow of a kinetic, ever-changing encounter. I don't even care that the plot falls apart, because as long as I'm fighting something in FF XIII, I'm happy."
- ff8: "I love the idea of an elite student strike force, and the plot does a great job delivering on that concept.
- ff4: "This was the game that made me realize that games are capable of telling nuanced stories, with compelling characters and conflicting motivations"
PETA-friendly Чоколина. Feel free to puke.
С форевера хорошая аналогия про первую главу фф13:
Блин, ну какого же черта было вообще переться выяснять отношения с фалси, если доподлинно известно, что ВСЕ БЕЗ ИСКЛЮЧЕНИЯ люди, попавшие в радиус его досягаемости, становятся зомби\кристаллами. Это ж как с ядерным реактором воевать "Ах, он облучил мою подружку! Щас я ему навешаю!", потом после личного контакта "О нет, мы тоже все облучены! Что же делать, за что нам это?!".Вот тут, кстати, можно оценить, сколько сил тратили люди, чтобы сделать такую хуйню, как фф13.
Final Fantasy БРИГАДА. Как-то и говорить нечего. Скоро будет final fantasy-туалетная бумага, наверное.
Образчик дизайна монстров, гоблин на роликах, в наушниках, со сквозной дырой посередине и двумя глобусами вместо ладоней, возвращается. Ура? (про колонну в руках серы уже и говорить не хочется)