-=README=-

вторник, 16 февраля 2010 г.

Пидарасы не слушают критиков

Китасе: "We try not to listen to the critics too much. Most of the criticisms have come because the first half of the game is very linear. But we've got a story to tell, and it's important the player can engage with the characters and the world they inhabit before letting them loose..."


Торияма: "We think many reviewers are looking at Final Fantasy XIII from a western point of view. When you look at most Western RPGs, they just dump you in a big open world, and let you do whatever you like... It becomes very difficult to tell a compelling story when you're given that much freedom."

Дорогие мудозвоны, обратите уже внимание на предыдущие финалки.
Почему десятке и двенашке рецензенты давали по 90+? Из-за их "западного взгляда", блджад?

Я сам терпеть не могу западные рпг и их запредельную свободу, но знайте же меру. Линейности Mass Effect хватает, чтобы рассказать сюжет на ура. Линейности Final Fantasy X хватает, чтобы избавить разработчиков от каких-то проблем со свободй игроков. Но вот только почему-то весь мир не орал после релиза FFX, что она такое уж прямо-таки линейное говно.


А вот с FFXIII почему-то ситуация обратная.


 
"Мой ученик!"